Afstuderen

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Afstuderen

Een forum voor alles 4COA (en andere geïnteresseerden) over afstuderen.


3 plaatsers

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Tijmen
    Tijmen
    Admin


    Aantal berichten : 13
    Registratiedatum : 04-02-09
    Leeftijd : 39
    Woonplaats : Ridderkerk

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Tijmen do feb 12, 2009 3:33 am

    Hoe kan je in een beginstadium achter de verantwoording methoden t.b.v het onderzoek komen?

    Ik vind het zo raar dat je, voordat je begint, al aan moet geven welke methoden en technieken je gaat gebruiken....
    MarkGroeneboer
    MarkGroeneboer


    Aantal berichten : 16
    Registratiedatum : 12-02-09

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  MarkGroeneboer do feb 12, 2009 3:46 am

    Ik denk dat je gewoon ff moet kijken van voor onderzoek je wilt doen, en dan zeggen hoe je dat opzet.

    Ik doen klanttevredenheidsonderzoek, dus dan is het logisch dat je een interview doet, hoofdvragen bedenkt, daar deelvragen uit haalt en dan een enquete opstelt welke je verwerkt in SPSS. Eigenlijk zoals we het geleerd hebben in jaar 2.

    Of is dat niet wat ze bedoelen denk je?
    Tijmen
    Tijmen
    Admin


    Aantal berichten : 13
    Registratiedatum : 04-02-09
    Leeftijd : 39
    Woonplaats : Ridderkerk

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Tijmen do feb 12, 2009 4:01 am

    Volgens mij gaat het om de theorieën die je wilt toepassen in de opdracht.

    In mijn geval zal dat dus iets met marketing zijn, maar ik heb geen idee waarom ik nu al iets over één of andere marketing techniek / visie / theorie moet gaan zeggen als ik nog niet eens bezig ben met het onderzoen en schrijven van het plan.
    MarkGroeneboer
    MarkGroeneboer


    Aantal berichten : 16
    Registratiedatum : 12-02-09

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  MarkGroeneboer do feb 12, 2009 4:24 am

    Nee joh, volgens mij is het de methoden die je gebruikt in je onderzoek. Heeft nog niets te maken met je plan.

    Zie boek: Methoden en technieken van Baarda jaar 2
    Sandertje
    Sandertje


    Aantal berichten : 10
    Registratiedatum : 05-02-09
    Leeftijd : 39

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Sandertje do feb 12, 2009 4:45 am

    Juist Markie Dat boek is de BOM

    Methoden is gewoon hoe je je onderzoek doet(kwantitatief, kwalitatief)(enquetes, vragenlijsten, dipete interviews) en wie je onderzoekseenheden zijn (dus wie ga je onderzoeken)

    Methoden wordt ook wel eens 'de weg waarlangs' genoemd...

    Maar Tijmen waar haal je deze opmerking vandaan?:
    verantwoording methoden t.b.v het onderzoek
    Tijmen
    Tijmen
    Admin


    Aantal berichten : 13
    Registratiedatum : 04-02-09
    Leeftijd : 39
    Woonplaats : Ridderkerk

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Tijmen do feb 12, 2009 5:25 am

    Op bladzijde 8 van de studentenhandleiding AFSTUDEREN staat een lijst met de eisen voor een pva.

    er staat in z'n totaal:

    Een verantwoording van de gekozen aanpak/methode op grond van theoretische concepten, modellen, visies, uitgangspunten. Met andere woorden op grond van welke vakinhoudelijke kennis is er voor deze aanpak gekozen?



    Ik heb dat boek hier ook staan. Onderzoek is echt zoooooo leuk!



    elephant
    Sandertje
    Sandertje


    Aantal berichten : 10
    Registratiedatum : 05-02-09
    Leeftijd : 39

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Sandertje do feb 12, 2009 7:09 am

    O bedoel je dat punt....maar dat heeft volgens mij niets met je onderzoek te maken....dat is je theoretische kader wat betreft je
    PvA.....dacht ik.....dus welke theorie heb je gebruikt wat betreft de totstandkoming van je PvA
    MarkGroeneboer
    MarkGroeneboer


    Aantal berichten : 16
    Registratiedatum : 12-02-09

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  MarkGroeneboer do feb 12, 2009 7:11 am

    Voor wie is dat plan van aanpak? Moet je dat ook inleveren of is het onderdeel van je eindverslag?
    Sandertje
    Sandertje


    Aantal berichten : 10
    Registratiedatum : 05-02-09
    Leeftijd : 39

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Sandertje do feb 12, 2009 7:36 am

    Na dat je een GO hebt gekregen voor opdracht (die je krijgt na het inleveren van afstudeerdocument deel 2) moet je beginnen met het schrijven van een plan van aanpak. Dit plan bespreek je met je afstudeerdocent en je praktijkbegeleider.....
    Tijmen
    Tijmen
    Admin


    Aantal berichten : 13
    Registratiedatum : 04-02-09
    Leeftijd : 39
    Woonplaats : Ridderkerk

    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Tijmen do feb 12, 2009 8:02 am

    Juist.


    schiet het bij jou all lekker op sandertje?


    wanneer gaan we trouwens eten ofzeau?

    Gesponsorde inhoud


    Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek Empty Re: Verantwoording methoden t.b.v het onderzoek

    Bericht  Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:04 pm